Isännöinti Granbergilla kehitetään asiakasviestintää

Isännöintiyritys 2017 -finalisti Isännöinti Granberg Oy on jatkanut asiakasviestinnän kehittämistä menestyksekkäästi.

Isännöitsijä Tiia Granberg lähti muutama vuosi sitten sähköistämään turkulaisen Isännöinti Granberg Oy:n asiakasviestintää. Yrityksen sivut uudistettiin 2016 ja taloyhtiöiden asukkaat, osakkaat ja hallitukset ovat käyttäneet taloyhtiökohtaisia sivuja nyt vuoden verran.

Taloyhtiösivujen myötä asiakkaat ovat tyytyväisempiä ja asumisasioista paremmin tietoisia. Samalla palvelu on keventänyt henkilökunnan työkuormaa, kun sama viesti voidaan julkaista taloyhtiösivuilla ja lähettää asukkaiden sähköpostiin muutamalla hiiren klikkauksella.

Mitä asiakasviestinnän kehittämiselle kuuluu nyt?

Tiia Granberg luotsasi asiakasviestinnän digiaikaan. Kehitystyö toi finaalipaikan Isännöintiyritys 2017 -kilpailussa. Kuva Opa Latvala.

– Suurin osa asioinnista tapahtuu nykyisin taloyhtiösivujen kautta. Harvoin enää on tiedotetta, jota lähdettäisiin postin kautta jakamaan. Palaute on ollut positiivista ja erityisesti nuoret vuokralaiset ovat ottaneet taloyhtiöviestinnän tyytyväisenä vastaan, kertoo Granberg.

Yritys hyödyntää viestinnässään Asumisen tietopankki ja Viesti + -palveluja, joiden kautta asukasviestintään saadaan Isännöintiliiton materiaaleja.

– Viesti+ on ihan ehdoton plussa! Mitä vähemmän täytyy itse tuottaa viestejä, sitä parempi. Koska organisaatiomme on pieni, aikaa tiedon tuottamiselle ei muuten välttämättä olisi, kertoo Granberg. Hän käyttää Viesti+-palvelun materiaaleja työssään viikoittain.

Vaikka yrityksessä on onnistuttu innostamaan asiakkaat sähköisten kanavien seuraajiksi, ketään ei edelleenkään pakoteta digitalisoitumaan. Taloyhtiösivut eivät esimerkiksi vaadi sähköpostiosoitteella kirjautumista, mikä helpottaa Granbergin mukaan iäkkäiden ihmisten saamista käyttäjiksi.

Toimivan viestinnän lisäksi Tiia Granberg iloitsee siitä, että yrityksen prosesseja on saatu sujuvammiksi muutenkin.

– Tilinpäätöskausi meni tänä vuonna todella vauhdikkaasti ohi. Meillä oli riittävästi käsipareja töissä ja sisäinen työnjako toimi. Olen ilmeisesti oppinut myös delegoimaan paremmin, sanoo Granberg, jonka onnistui tänä vuonna pitää ensimmäinen talviloma kahdeksaantoista vuoteen.

Tällä hetkellä suuri osa Granbergin ajasta menee EU:n uuteen tietosuoja-asetuksen vaatimien käytäntöjen ja dokumenttien valmistelussa. Viestintääkin ehditään kuitenkin vielä keväällä kehittää, kun hallituksilta pyydetään palautetta viestinnän onnistumisesta Talokysely-palvelun avulla.

– Arki pyörii, mutta toki haluaisin itselleni vielä enemmän aikaa yrityksen kehittämiseen, sanoo Granberg.

Isännöinti Granbergin asiakasviestinnästä kerrottiin myös Isännöinti-lehden numerossa 7/2017. Lue artikkeli täältä.

Juttu on osa #isännöinti2018-sarjaa. Lue muut osat täältä.

Uutishuoneeseen