Pauli Molin: Tieto pitää olla saatavilla 24/7

Asukasviestinnän säännöllisyys ja 24/7 saatavilla oleva tieto miellyttävät isännöinnin asiakkaita.

Asiakkaat kiittelevät TVP Isännöinti Oy:n toimitusjohtajaa Pauli Molinia toimivasta viestinnästä. Kuva: Anna Vatén.

Vielä vuonna 2016 helsinkiläinen TVP-Isännöinti sai usein palautetta siitä, ettei isännöinti tiedota asukkaille riittävästi.

Nyt tilanne on kääntynyt toisin päin: asiakastyytyväisyys on noussut, ja yritystä kiitellään hyvin toimivasta viestinnästä. Asukkaat patistelevat kokouksissa toisiaan kirjautumaan taloyhtiösivuille, jotta viestit saataisiin varmasti kaikille reaaliajassa.

– Otimme puolitoista vuotta sitten käyttöön Asumisinfo-portaalin, eli taloyhtiösivut kaikille asiakkaillemme. Samalla sivuille lisättiin myös Asumisen tietopankin sisällöt, TVP-Isännöinnin toimitusjohtaja Pauli Molin kertoo.

Myös taloyhtiösivut ovat helpottaneet viestintää ja asiakaspalvelua, kun asukkaat pystyvät tilaamaan ja ilmoittamaan suurimman osan asioista sähköisesti.

– Pidämme kerran vuodessa myös hallitusten infotilaisuuden, mutta ihmiset eivät ole niihin kovin innoissaan tulossa. Nykyisin viestit halutaan lukea silloin kuin itselle sopii ja tieto pitää olla saatavilla 24/7, sanoo Molin.

Seuraavana etappina yrityksessä lisätään vuorovaikutteista viestintää, kun taloyhtiöille aletaan tehdä asukaskyselyjä Talokysely.fi-palvelulla. Tarkoituksena on laatia kyselytulosten avulla kunkin taloyhtiön taloyhtiöstrategia.

Uutishuoneeseen