Arja Nurmi kisaa Isännöintiammattilainen 2024 -palkinnosta

Kiinteistösihteeri Arja Nurmi Iskureista on valittu Isännöintiammattilainen 2024 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.2024.

Arja Nurmi on toiminut isännöintialalla vuodesta 2010 ja työskennellyt vuodesta 2018 kiinteistö- ja hallintosihteerinä helsinkiläisessä Iskurit-isännöintiyrityksessä. Kiinteistösihteerin töiden ohella hän vastaa yrityksen henkilöstöpäällikön tehtävistä.

Työyhteisö kuvaa Nurmea luottohenkilöksi, jolta saa apua ongelmaan kuin ongelmaan. Kollegojen luottamuksesta kertoo myös se, että Nurmi on nimitetty Iskurien henkilöstöasioista vastaavaksi henkilöstöpäälliköksi.

Nurmelle itselleen työtehtävien tärkein kohderyhmä ovat kuitenkin asiakkaat.

– Osakkaille ja asukkaille me tätä työtä teemme. Olemme tekemisissä ihmisten tärkeimmän omaisuuden kanssa, ja työmme vaikuttaa suoraan ihmisten arkeen, Nurmi sanoo.

Asiakkailta hän saa positiivista palautetta esimerkiksi ripeydestä, selkeydestä ja ratkaisukeskeisyydestään. Suurimpia onnistumisia Nurmelle on työssään, kun hän keksii ratkaisun asiakkaan ongelmaan tai onnistuu palauttamaan tyytymättömän asiakkaan hyvälle mielelle.

Punaisena lankana Nurmen työssä kulkevat tiedonjano ja halu jakaa oppimaansa muille. Osaamistaan hän kerryttää osallistumalla aktiivisesti alan koulutuksiin ja työryhmiin. Nurmi on mukana esimerkiksi Vaikuttaja-areenassa, jossa Isännöintiliiton jäsenet käsittelevät isännöintialan ajankohtaisteemoja.

Nurmea kiitetään hyväksi kouluttajaksi, joka ohjeistaa esimerkiksi oman yrityksensä isännöitsijöitä, kiinteistösihteereitä ja kirjanpitäjiä ajankohtaisista aiheista. Hän neuvoo kollegoita tarvittaessa myös yli yritysrajojen. Lisäksi Nurmi on luennoinut kiinteistösihteerin tehtävistä muun muassa Isännöintiliiton webinaarissa.

– Se on yhteiseen laariin, kun autan muita isännöintialan työntekijöitä, vaikka he olisivat eri yrityksessä, sanoo Nurmi.

Myös Isännöintiammattilainen-finalistina Nurmi haluaa pitää esillä yhteistyön tärkeyttä. Nurmi muistuttaa, että omien tehtäviensä lisäksi hän ja muut toimistossa työskentelevät ovat yhteisvastuussa koko oman toimistonsa töistä. Kun tilanteita voidaan ratkoa yhdessä, ja esimerkiksi ongelmiin voi pyytää avun kollegalta, pääsevät kaikki samalla oppimaan uutta.

– Asiakkaan kannalta koko isännöintitoimiston väkeä tarvitaan. Turhaa hierarkiaa en kannata, vaan ajattelussani isännöitsijä, kirjanpitäjä ja sihteeri ovat kaikki yhteisvastuussa asiakkaan asioiden hyvästä hoitamisesta, sanoo Nurmi.

Toinen tärkeä teema Nurmelle on alan koulutuksen kehittäminen. Tulevaisuudessa hän näkisi mielellään niin isännöitsijöiden, kiinteistösihteerien kuin kirjanpitäjienkin saavan koulutukseensa yhteiset laatustandardit.

Äänestykseen

Tässä kilpasarjassa etsitään esimerkillistä isännöintiammattilaista, jonka toiminnassa näkyy vastuullisuus ja joka haluaa edistää koko toimialan arvostusta. Isännöintiammattilainen-sarjaan saattoi ilmoittaa isännöintiyrityksessä muussa roolissa kuin päätoimisena isännöitsijänä työskentelevän ammattilaisen, kuten asiakaspalvelijoita, kiinteistösihteereitä, kirjanpitäjiä, viestintä-, laki-, järjestelmä-, tai HR-asiantuntijoita.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna pääsihteeri Raisa Harju, Keskuskauppakamari, toiminnanjohtaja Piia Moilanen, Kiinteistöliitto Itä-Suomi, toimitusjohtaja ja rehtori Jarno Tuimala, Kiinko, sekä johtaja Marianne Falck-Hvilstafeldt, Isännöintiliitto.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä 18.9.2024.