Takaisin Isännöintiliitto : Taloyhtiöissä kova tarve sähköisille palveluille Taloyhtiöissä kova tarve sähköisille palveluille Ajankohtaista Julkaistu: 25.10.2018 Muokattu: 4.1.2019 Taloyhtiöissä asuvat haluavat hoitaa asumiseensa liittyvät asiat sähköisesti eikä eri ikäluokkien välillä ole tässä eroja, paljastaa Isännöintiliiton tuore digiselvitys. − Yleisesti ajatellaan, että vanhemmissa ikäluokissa ollaan digivastaisia. Selvityksen mukaan näin ei kuitenkaan ole, sanoo Isännöintiliiton kehityspäällikkö Henrik Tuhkanen. Selvityksen vastaukset osoittivat myös sen, että osakkaiden ja asukkaiden digivalmiudessa ei ole maantieteellistä eroa. Ihmiset kokevat taloyhtiöiden sähköiset palvelut yhtä tärkeiksi sekä suurissa kaupungeissa että pienissä kunnissa. Osakkaat ja asukkaat haluavat hoitaa sähköisesti erityisesti vika- ja häiriöilmoitukset. Myös muun muassa sauna- ja pyykkitupavuorojen varaaminen verkkosivujen tai älypuhelinsovelluksen avulla kiinnostaa. Lisäksi asiakkaat ovat erittäin kiinnostuneita tilaamaan erilaisia lisäpalveluita, kuten huoneistojen pienkorjaustöitä, ikkunanpesuja ja siivouspalveluita, sähköisesti. Isännöintiyritykset kehittävät ratkaisuja Isännöintiyrityksissä osakkaiden ja asukkaiden digivalmiuksien kasvaminen on huomattu. Isännöintialan johtajat pohtivat eilen Isännöinti Goes Digi -tapahtumassa sitä, miten lisääntyneisiin tarpeisiin pitäisi vastata. − Esimerkiksi sähköpostiasiointi pitää siirtää mobiiliin asiointisovellukseen, joka myös antaa asiakkaalle automaattisesti tietoa siitä, miten hänen palvelupyyntönsä etenee, sanoo isännöitsijä Oskari Träskelin 10+ Isännöinti Oy:stä. Isännöintiyritykset aikovat sähköisten palveluiden avulla parantaa asiakaskokemusta. − Suurin osa (67%) asiakkaista haluaa vastaanottaa kaiken viestinnän sähköisesti. Lähiaikoina panostetaan erityisesti asiakasviestinnän ratkaisuihin, kuten parempiin taloyhtiösivuihin ja monikanavaisuuteen. Parhaat sähköiset palvelut mahdollistavat tiedon liikkumisen isännöinnin ja asiakkaiden välillä molempiin suuntiin, Tuhkanen sanoo. Isännöintialan digiselvitykseen 2018 vastasi 618 osakasta ja asukasta sekä 274 isännöitsijää. Lisätietoja: Henrik Tuhkanen Kehityspäällikkö, Isännöintiliitto p. 044 989 6811 henrik.tuhkanen@isannointiliitto.fi Oskari Träskelin Isännöitsijä, 10+ Isännöinti p. 040 026 9611 oskari@10p.fi Uutishuoneeseen
Asumisen arki 2.0 – Digitalisaatio asukkaan ja isännöintiyrityksen arjessa -webinaari Asumisen arki 2.0 – Digitalisaatio asukkaan ja isännöintiyrityksen arjessa -webinaari Tapahtuma 14.11.2018 Sähköisen asioinnin merkitys asumisen arjessa kasvaa jatkuvasti. Samaan aikaan isännöintiyrityksen työtavat ovat murroksessa. Ilmoittaudu webinaariin, niin kuulet, mitä asialle voi tehdä.