Arja Nurmi on Isännöintiammattilainen 2024

Kiinteistösihteeri Arja Nurmi, Iskurit Oy, on voittanut Isännöintiammattilainen 2024 -kilpailun. Yhteensä kolme finalistia kilpaili palkinnosta, joka julkistettiin Isännöintipäivillä Tampereella 18.9.2024.

Kuva: Jarkko Laine

Arja Nurmi on toiminut isännöintialalla vuodesta 2010 ja työskennellyt vuodesta 2018 kiinteistö- ja hallintosihteerinä helsinkiläisessä Iskurit-isännöintiyrityksessä. Kiinteistösihteerin töiden ohella hän vastaa yrityksen henkilöstöpäällikön tehtävistä.

Työyhteisö kuvaa Nurmea luottohenkilöksi, jolta saa apua ongelmaan kuin ongelmaan. Kollegojen luottamuksesta kertoo myös se, että Nurmi on nimitetty Iskurien henkilöstöasioista vastaavaksi henkilöstöpäälliköksi.

Nurmelle itselleen työtehtävien tärkein kohderyhmä ovat kuitenkin asiakkaat.

– Osakkaille ja asukkaille me tätä työtä teemme. Olemme tekemisissä ihmisten tärkeimmän omaisuuden kanssa, ja työmme vaikuttaa suoraan ihmisten arkeen, Nurmi sanoo.

Asiakkailta hän saa positiivista palautetta esimerkiksi ripeydestä, selkeydestä ja ratkaisukeskeisyydestään. Suurimpia onnistumisia Nurmelle on työssään, kun hän keksii ratkaisun asiakkaan ongelmaan tai onnistuu palauttamaan tyytymättömän asiakkaan hyvälle mielelle.

Punaisena lankana Nurmen työssä kulkevat tiedonjano ja halu jakaa oppimaansa muille. Osaamistaan hän kerryttää osallistumalla aktiivisesti alan koulutuksiin ja työryhmiin.

Toinen tärkeä teema Nurmelle on alan koulutuksen kehittäminen. Tulevaisuudessa hän näkisi mielellään niin isännöitsijöiden, kiinteistösihteerien kuin kirjanpitäjienkin saavan koulutukseensa yhteiset laatustandardit.

Isännöintiliitto palkitsee esimerkillisiä isännöintialan osaajia vuosittain. Palkintoja jaettiin kahdessa kategoriassa: Isännöitsijä 2024 ja Isännöintiammattilainen 2024. Isännöintiammattilainen-kilpasarjassa etsittiin esimerkillistä isännöintiammattilaista, jonka toiminnassa näkyy vastuullisuus ja joka haluaa edistää koko toimialan arvostusta. Isännöintiammattilainen-sarjaan saattoi ilmoittaa isännöintiyrityksessä muussa roolissa kuin päätoimisena isännöitsijänä työskentelevän ammattilaisen, kuten asiakaspalvelijoita, kiinteistösihteereitä, kirjanpitäjiä, viestintä-, laki-, järjestelmä-, tai HR-asiantuntijoita

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna pääsihteeri Raisa Harju, Keskuskauppakamari, toiminnanjohtaja Piia Moilanen, Kiinteistöliitto Itä-Suomi, toimitusjohtaja ja rehtori Jarno Tuimala, Kiinko, sekä johtaja Marianne Falck-Hvilstafeldt, Isännöintiliitto.

Finalisteista valittiin lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistettiin Isännöintigaalassa Isännöintipäivillä 18.9.2024.