Isännöintiliiton ilmoituskanava avattiin

EU:n whistleblower-direktiiviin mukainen ilmoittajansuojelulaki velvoittaa yritykset ja organisaatiot tarjoamaan luotettavan kanavan väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen. Laki edellyttää, että vähintään 50 henkilöä työllistävät organisaatiot ottavat käyttöön kanavan, jonka kautta on mahdollista tehdä ilmoituksia havaituista väärinkäytöksistä ja epäkohdista kyseisessä organisaatiossa.

Myös Isännöintiliitto on päättänyt ottaa käyttöönsä ilmoituskanavan, jonka kautta Isännöintiliiton toimintaa koskevista epäkohdista voi ilmoittaa.

Jäsenet ja sidosryhmämme voivat käyttää uutta ilmoituskanavaa Isännöintiliiton tapahtumissa tai muussa sidosryhmätoiminnassa tapahtuvasta epäasiallisesta kohtelusta, häirinnästä tai syrjinnästä ilmoittamiseen.

Huomioithan, että silloin kun isännöintialan ammattimainen toimija (isännöintiyritys) on menetellyt isännöinnin eettisten ohjeiden vastaisesti, lausuntopyynnöt toimitetaan vast’edeskin Isännöinnin eettiselle neuvostolle.

Tutustu Isännöintiliiton ilmoituskanavan tarkempiin toimintaohjeisiin: Isännöintiliiton ilmoituskanava