Webinaari: Energiansäästöä taloyhtiön ilmanvaihdosta

Ilmanvaihdon oikea-aikainen huolto ja IV-laitteiden kunnossapito on yksi tärkeimmistä asumisviihtyvyyteen sekä rakennuksen elinkaareen vaikuttavista kunnossapidon toimenpiteistä. Lisäksi energian säästämisen potentiaali on ilmanvaihdon osalta usein taloyhtiössä huonosti tiedossa ja isolta osaltaan kokonaan hyödyntämättä.

12.9.2024 järjestetyssä Ilmastointitohtorien ja Isännöintiliiton webinaarissa tarjottiin vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Miten isännöitsijä voi selvittää oikean ajankohdan ja kustannukset ilmanvaihdon huollolle ja/tai teknisten laitteiden saneeraukselle?
  • Millaisia energiansäästöön liittyviä vaikutuksia on saavutettavissa ilmanvaihdon huoltotoimilla?
  • Mitä merkitystä on paine-eroilla kiinteistön energiatehokkuuden kannalta ja millaisia vaikutuksia on hallitsemattomalla korvausilman tuomisella kiinteistöön?
  • Millaisia ovat takaisinmaksuajat ilmanvaihdon huoltotoimilla ja esim. poistoilmapuhaltimen saneerauksella?

Aiheesta oli kertomassa myyntipäällikkö Joonas Hokkanen, Ilmastointitohtorit Oy:stä. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata täältä.