Ohjelmistoyrittäjä, käännä katseesi isännöintiin Ohjelmistoyrittäjä, käännä katseesi isännöintiin Blogi 7.3.2018 Suomessa on noin 50 000 ammattimaisesti isännöityä taloyhtiötä. Voisi kuvitella, että näissä asuvat 2,7 miljoonaa asukasta hoitavat asumisen asioita käyttäjäystävällisten mobiilisovellusten kautta, ja että tieto kulkisi...
Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Blogi 17.1.2018 Palveluiden digitalisoimisen pitäisi tarkoittaa parempia palveluita. Siis kokonaisuudessaan. Kun asiakas voi hoitaa rutiiniluonteisia asioita näppärästi sähköisesti tai asiakaspalvelun kautta, vapautuu aikaa hoitaa henkilökohtaisemmin ja paremmin...
Robotisaatio tulee taloyhtiöön Robotisaatio tulee taloyhtiöön Blogi 28.11.2017 Tiesithän, että robotti tulee viemään työsi? Ei ehkä ihan lähivuosina, mutta osa tutkijoista ennustaa, että 40-70 vuoden kuluessa tekoäly suoriutuu mistä tahansa ihmisen tekemästä työstä.
Korjaamaton sato houkuttelee rahaa isännöintialalle Korjaamaton sato houkuttelee rahaa isännöintialalle Blogi 3.10.2017 Isännöintiala on alkanut keskittyä ja houkuttelee sijoittajia jo alan ulkopuolelta. Ei ihme, sillä digitalisaation lisäksi alalla on useampi korjaamaton sato – siis kosolti alihyödynnettyä bisnespotentiaalia.
Taloyhtiösivujen myytinmurtajaiset Taloyhtiösivujen myytinmurtajaiset Blogi 30.5.2017 Olen seurannut useiden isännöintiyritysten taloyhtiösivuprojekteja sekä keskustellut hankkeita miettivien isännöitsijöiden kanssa. Toistuvasti keskusteluissa nousevat esiin samat väittämät taloyhtiösivuista, joista osasta on tullut jopa myyttejä. Otan nyt yleisimmät...
Ketterää digikehittämistä pala kerrallaan Ketterää digikehittämistä pala kerrallaan Blogi 17.5.2017 Tuttu sanonta ”hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” on vain osin totta digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Alkuun on hyvä miettiä kehitysprojektin tavoitteita, kohderyhmiä ja niin edelleen, mutta...
Koodarit valmiina Asrekiin Koodarit valmiina Asrekiin Blogi 3.5.2017 Asrek-lakia ja järjestelmän koodaamista tehdään samaan aikaan ja rintarinnan. Tällä tavalla Asrekista saadaan sellainen mitä tarvitaan, eikä tehdä järjestelmää järjestelmän tekemisen vuoksi. Olennaista on myös...
Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? Blogi 7.4.2017 Blogissa on käsitelty paljon eri tapoja kehittää isännöintiä. Kehittäminen ei ole itseisarvo sinänsä, vaan liittyy taloyhtiöiden hallitusten vääjäämättömään nuorentumiseen. Uuden sukupolven osakkaat ja hallitukset eivät...
Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille Blogi 16.2.2017 Tavatessani isännöitsijöitä kysyn usein, mistä asioista asukkaat ottavat yhteyttä juuri nyt. Vastauksissa toistuvat aiheet osakkaiden remonteista tupakointikieltoihin. Isännöitsijälle nämä ovat sitä samaa, mutta asukkaan näkökulmasta...
CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja Blogi 4.1.2017 Asiakkuudenhallinta ja asiakkuuden johtaminen ovat vähitellen rantautuneet käsitteinä myös isännöintialalle. Vaikka et olisi käyttänyt, olet varmaankin ainakin kuullut CRM:stä (customer relationship management), josta löytyy paljon käytännön...