Johda prosesseja, niin johdat ihmisiä Johda prosesseja, niin johdat ihmisiä Blogi 15.8.2018 Isännöintialalla toimii paljon yrityksiä, joissa yhteisten prosessien ja toimintamallien määrittely on kesken tai tekemättä. Toisin sanoen yrityksen työntekijät saattavat tehdä samaa työtä eri tavoin ja...
Minä isännöintialan tulevaisuuden tekijänä? Minä isännöintialan tulevaisuuden tekijänä? Blogi 10.8.2018 Muutos sitä, muutos tätä, muutos tuota… Erilaisista muutoksista ja niiden vaikutuksista eri liiketoimintasektoreille on viime aikoina puhuttu niin paljon, että sana muutos aiheuttaa jo itsessään...
Parempi johtaminen parantaa isännöintiä Parempi johtaminen parantaa isännöintiä Blogi 25.6.2018 Tapasin toukokuussa isännöintiyritysten johtajia Helsingissä, Turussa, Tampereella, Oulussa ja Rovaniemellä. Keskusteluissa kärkenä oli isännöitsijöiden työhyvinvointi. Isännöinnin ammattilaiset -tutkimuksen mukaan kolmasosa isännöitsijöistä painii työssä jaksamisen kanssa.
Asumisen strateginen kehittäminen suomeksi Asumisen strateginen kehittäminen suomeksi Blogi 8.5.2018 Isännöintiliitto etsii tänä vuonna palkittavaksi ”asumisen strategisia kehittäjiä”. Heti kun valintakriteerit julkaistiin, sain sähköpostiini kysymyksen: Mitä asumisen strateginen kehittäminen tarkoittaa suomeksi? Hyvä kysymys. Sitä pohdin...
Erilaiset hallitukset, samanlaiset toimintatavat Erilaiset hallitukset, samanlaiset toimintatavat Blogi 27.4.2018 Taloyhtiöiden hallitukset ovat aloittelemassa uutta kauttaan. Millaiset pelisäännöt yritykselläsi tai sinulla itselläsi isännöitsijänä on hallitustesi kanssa? Mitkä ovat hallituksen, puheenjohtajan ja isännöitsijän vastuut ja valtuudet?...
Isännöitsijä ansaitsee hyvää johtamista Isännöitsijä ansaitsee hyvää johtamista Blogi 6.11.2017 Muutama viikko sitten juttelin isännöitsijän kanssa, joka totesi ohimennen, että hänellä ei ole tavoitteita. Yrityksellä ei ole strategiaa eikä henkilöstön kanssa pidetä tavoitekeskusteluita. Miten ihmeessä...
Viisi syytä mitata isännöintiyrityksen NPS-indeksiä Viisi syytä mitata isännöintiyrityksen NPS-indeksiä Blogi 30.10.2017 NPS eli asiakastyytyväisyyttä mittaava Net Promoter Score on ollut yritysten käytössä jo pitkään. Vaikka tarjolle on tullut erilaisia versioita asiakaskokemuksen mittaamisesta, perus-NPS on edelleen parhaita...
Isännöintiala elää henkilöstötuottavuudesta Isännöintiala elää henkilöstötuottavuudesta Blogi 22.9.2017 Johtaminen ja johtajuus ovat ilmiöitä, jotka suomen kielessä kuvataan usein sanan ”johtaminen” avulla. Englanniksi asiat eriytetään selkeästi ”management” ja ”leadership” sanojen kautta. Kun keskusteluun liitetään...