Asumisen strateginen kehittäminen suomeksi Asumisen strateginen kehittäminen suomeksi Blogi 8.5.2018 Isännöintiliitto etsii tänä vuonna palkittavaksi ”asumisen strategisia kehittäjiä”. Heti kun valintakriteerit julkaistiin, sain sähköpostiini kysymyksen: Mitä asumisen strateginen kehittäminen tarkoittaa suomeksi? Hyvä kysymys. Sitä pohdin...
CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja Blogi 4.1.2017 Asiakkuudenhallinta ja asiakkuuden johtaminen ovat vähitellen rantautuneet käsitteinä myös isännöintialalle. Vaikka et olisi käyttänyt, olet varmaankin ainakin kuullut CRM:stä (customer relationship management), josta löytyy paljon käytännön...
Digikehittämisessä piilee haasteiden alla iso mahdollisuus Digikehittämisessä piilee haasteiden alla iso mahdollisuus Blogi 9.4.2019 Isännöintialalla on paljon kehittämispotentiaalia digitaalisen asioinnin ja palveluliiketoiminnan kehittämisessä. Digikehittäminen vaatii aikaa, keskittymistä, rahaa, alan osaamista ja näkemyksellisyyttä. Haaste alalla on riittämättömät resurssit ja osaaminen....
Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Blogi 17.1.2018 Palveluiden digitalisoimisen pitäisi tarkoittaa parempia palveluita. Siis kokonaisuudessaan. Kun asiakas voi hoitaa rutiiniluonteisia asioita näppärästi sähköisesti tai asiakaspalvelun kautta, vapautuu aikaa hoitaa henkilökohtaisemmin ja paremmin...
Ehkäise taloyhtiön riskejä suunnittelulla Ehkäise taloyhtiön riskejä suunnittelulla Blogi 25.10.2023 Korjausten ja talouden suunnittelun on oltava aikaisempaa pitkäjänteisempää, jotta pankki myöntää lainaa. Taloyhtiöiden korjausvelkaan ja talouteen liittyvät riskit ovat nousseet isännöinnin työpöydälle varsinkin parin kolmen...
Hyvä johtaja luottaa, mahdollistaa ja innostaa Hyvä johtaja luottaa, mahdollistaa ja innostaa Blogi 12.8.2020 Asiantuntijoiden johtaminen vaatii niin sanottua uutta johtajuutta. Hyvä asiantuntijoiden johtaja ei ole niskaan hengittävä mikromanageeraaja, vaan asiantuntijoihinsa luottava sparraaja, hyvän työn mahdollistaja, suunnanviitoittaja, tavoitteiden kirkastaja...
Isännöinnin uudistuva imago nojaa digitaalisuuden ja vastuullisuuden trendeihin – Muutos ei ole vaihtoehto, se on elinehto Isännöinnin uudistuva imago nojaa digitaalisuuden ja vastuullisuuden trendeihin – Muutos ei ole vaihtoehto, se on elinehto Blogi 15.7.2020 Isännöinnin imago on nykyisellään vanhanaikainen, kankea ja ennen kaikkea altis positiiviselle murrokselle. On jopa hämmästyttävää, että toimiala on monilta osin säästynyt digitalisaation ja teknologian disruptiolta sekä...
Isännöinti, mitä se oli ennen ja mitä se on nyt? Isännöinti, mitä se oli ennen ja mitä se on nyt? Blogi 4.5.2020 Onko isännöinnissä mikään muuttunut sitten 1980-luvun? Parhaiten se selviää pohtimalla asukkaiden, osakkaiden, kiinteistöjen ja muun elinympäristön sekä yhteiskunnan muutosten suoria vaikutuksia isännöintityöhön.
Isännöintiala kehittyy vain yhteistyöllä Isännöintiala kehittyy vain yhteistyöllä Blogi 7.3.2017 Isännöinti on ala, joka nojaa vahvasti yhteistyöhön. Jokaisella menestyvällä isännöintiyrityksellä on ympärillään luotettavien toimijoiden verkosto, joiden avulla isännöinti ratkoo taloyhtiöiden ongelmia. Myös Isännöintiliitto on kerännyt...
Isännöintiala on takamatkalla digitalisaation hyödyntämisessä, mutta se voi olla hyväkin asia Isännöintiala on takamatkalla digitalisaation hyödyntämisessä, mutta se voi olla hyväkin asia Blogi 3.3.2021 Helsinki sijoittui toiseksi maailmanlaajuisessa älykaupunkien Smart City Index 2020 -vertailussa. Älykkäät kaupungit kuulostavat utopistiselta tulevaisuushöpinältä, mutta osa villeistä ideoista on käynyt toteen. Helsingin Kalasatamassa on...