Verkostoitumista vai kohtaamisia? 25.8.2023 / Hilla Ronkainen Verkostoitumista vai kohtaamisia? Blogi Verkostoituminen on yksi inhokkisanoistani. Minulle se kuvaa kylmää, kliinistä ja agendallista tapaamista, jossa toisesta puristetaan irti jotakin hyötyä itselle. Kuten arvata saattaa, en ole kovin...
Yhteistyö ratkaisee isännöinnin onnistumisen 15.6.2023 Yhteistyö ratkaisee isännöinnin onnistumisen Blogi Isännöinti on taloyhtiön tärkein kumppani. Isännöinnillä on keskeinen ja vastuullinen tehtävä pitää huolta taloyhtiön ja osakkaiden asunto-omaisuudesta. Kumppanuus on yhteistyösuhde, johon tarvitaan kummankin osapuolen panosta...
Mistä taloyhtiölle mieluisa isännöitsijä? 18.4.2023 Mistä taloyhtiölle mieluisa isännöitsijä? Blogi Taloyhtiöiden tyytyväisyys omaan isännöintiin on asumisen keskusteluiden kestoaihe. Monelle suomalaiselle ylipäätään käsitys isännöinnistä on epäselvä ja usein isännöinti sekoitetaan taloyhtiön huoltoyhtiöön. Isännöinnin pitäisi olla taloyhtiön...
Millaista isännöintiä teillä tarjotaan? 3.6.2022 / Marianne Falck-Hvilstafeldt Millaista isännöintiä teillä tarjotaan? Blogi Yhä useampi näkee asumisen palveluna. Mitä se voisi tarkoittaa isännöintiyrityksen näkökulmasta? Suomalainen malli taloyhtiöasumisesta on asukasdemokratiaa parhaimmillaan. Mutta mitä jos haluaisi ”vain” asua? Entä jos...
Juhlimisen arvoinen isännöinti 18.5.2022 / Mia Koro-Kanerva Juhlimisen arvoinen isännöinti Blogi Hyvä isännöinti ansaitsee kiitoksen. Alalla on paljon kehitettävää ja heikkoakin isännöintiä, mutta sitä tärkeämpää on kiittää hyviä ja vastuullisia isännöinnin ammattilaisia. Asiakkaat ovat tutkimusten mukaan...
Mikä palvelee jäseniä? 1.4.2022 / Kirsi Salo Mikä palvelee jäseniä? Blogi Kuluneena keväänä olen tutkinut Isännöintiliiton jäsensuhdetta jäsentyytyväisyyskyselyn avulla. Selvitämme vuosittain, mitä mieltä jäsenet ovat Isännöintiliitosta sekä kuluneen vuoden vaikuttamisesta ja jäsenpalveluista. Helmikuun alussa tehdyn kyselyn...
Miten vuosi meni? Nyt on aika antaa ja pyytää palautetta 3.12.2020 / Anne Murtomäki Miten vuosi meni? Nyt on aika antaa ja pyytää palautetta Blogi Vuosi 2020 alkaa olla pulkassa. Paljon touhua ja tohinaa, jota koronavuosi ei ole ainakaan helpottanut. Miten vuosi meni? Miten onnistuit työssäsi? Itsellä saattaa olla tunne,...
Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii tutkittua tietoa 9.11.2020 / Tuomas Viljamaa Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii tutkittua tietoa Blogi Isännöintiliiton ja Kiinteistöliiton yhdessä tekemä laaja Isännöinnin laatu 2020 -tutkimus kertoo, että valtaosa isännöinnin asiakkaista on tyytyväisiä ja ala saa hyviä arvosanoja. Korkeita arvosanoja saa...
Papereita voi vilkaista kuka tahansa, mutta ammattilaisen taitoa se ei korvaa 21.9.2020 / Tuomas Viljamaa Papereita voi vilkaista kuka tahansa, mutta ammattilaisen taitoa se ei korvaa Blogi Aloitin toukokuussa Isännöintiliiton palveluksessa. Työ on ollut todella innostavaa, kiinnostavaa ja minulle sopivasti uutta sekä tuttuja asumisen, taloyhtiöiden ja asuntopolitiikan asioita.
Huonosti valmisteltu kokous voi kertoa pelisääntöjen puuttumisesta 9.9.2020 / Anne Murtomäki Huonosti valmisteltu kokous voi kertoa pelisääntöjen puuttumisesta Blogi Oletko ollut tapaamisessa tai kokouksessa, joka on valmisteltu huonosti? Tai jossa kukaan muu osallistuja ei ole tutustunut taustamateriaaliin? Isännöitsijöille tilanteet ovat tuttuakin tutumpia.