Löydä vahvuutesi ja erotu eduksesi 22.6.2017 / Inka Lappalainen Löydä vahvuutesi ja erotu eduksesi Blogi Ikääntyvä väestö ja yksilöllistyvät odotukset asumisen palvelujen suhteen, kaupunkikeskeisyys ja voimakkaasti kasvava korjausvelka haastavat isännöintiä. Uudistumispaineita alalle tuo myös keskittymis- ja sukupolvenvaihdospaineet. Isot kasvavat ja...
Taloyhtiöasuminen on mainettaan parempaa 24.5.2017 / Pekka Harjunkoski Taloyhtiöasuminen on mainettaan parempaa Blogi Noin 3000 asukasta on tämän kevään aikana kertonut kokemuksiaan ja odotuksiaan omasta taloyhtiöstään Talokysely.fi-palvelun kautta. Tuloksia on saatu yhteensä 180 taloyhtiöstä ympäri Suomen. Isännöintiliiton tammikuussa...
Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? 7.4.2017 / Henrik Tuhkanen Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? Blogi Blogissa on käsitelty paljon eri tapoja kehittää isännöintiä. Kehittäminen ei ole itseisarvo sinänsä, vaan liittyy taloyhtiöiden hallitusten vääjäämättömään nuorentumiseen. Uuden sukupolven osakkaat ja hallitukset eivät...
Sinun asiakkaasi eivät ole sinun 10.3.2017 / Aki Salo Sinun asiakkaasi eivät ole sinun Blogi Nykyasiakas on tottunut järkyttävään määrään markkinointia ja myyntiä, vaikka isännöintialalla markkinointia vielä arastellaankin. Kilpailijoiden markkinoinnin murehtimisen sijaan kehottaisin isännöintiyrityksiä miettimään omia asiakkuuksiaan ja niiden hoitoa....
Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille 16.2.2017 / Minna Kivinen Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille Blogi Tavatessani isännöitsijöitä kysyn usein, mistä asioista asukkaat ottavat yhteyttä juuri nyt. Vastauksissa toistuvat aiheet osakkaiden remonteista tupakointikieltoihin. Isännöitsijälle nämä ovat sitä samaa, mutta asukkaan näkökulmasta...
Mittaamalla asumisen asiantuntijaksi 19.1.2017 / Pekka Harjunkoski Mittaamalla asumisen asiantuntijaksi Blogi Isännöinti on kiistatta kiinteistön ylläpidon asiantuntija, mutta asumisen asiantuntijaksi ei moni isännöitsijä yllä. Isännöinnillä on kuitenkin loistavat edellytykset ottaa asumisen asiantuntijan rooli, kunhan teknisten näkökulmien rinnalle otetaan...
Kokous kotisohvalla, kiitos! 8.12.2016 / Maria Mäkinen Kokous kotisohvalla, kiitos! Blogi Taloyhtiöni pyykkituvassa oli taas päivänä eräänä loppuneet sivut, joihin vuorovaraukset merkitään. Meillä homma siis toimii niin, että mappikansiossa on printattuja viikkolistoja, joihin vuorot merkitään. Ja...
Taloyhtiön hallitus – vieras planeetta? 28.10.2016 / Ida Levänen Taloyhtiön hallitus – vieras planeetta? Blogi Danske Bankin teettämän Ensiasunnonostajat 2016 -kyselytutkimuksen mukaan useimmat suomalaiset nuoret haaveilevat omistusasunnosta. Niin haaveilin itsekin, kun kymmenisen vuotta sitten ostin itselleni unelmien yksiön. Asunnon ostaminen...
Asiakas on aktiivinen etsijä 12.10.2016 / Heikki Karjaluoto Asiakas on aktiivinen etsijä Blogi Kuulemme jatkuvasti, kuinka digitalisaatio muuttaa radikaalisti yrityksien tapoja markkinoida ja myydä ja toisaalta asiakkaiden tapaa ostaa. Kävin puhumassa Isännöintipäivillä (16.9.2016 Jyväskylä) tästä aiheesta. Puheenvuorossani käsittelin digitalisaation...
Leivo pakkopullasta hyvä asiakaskokemus 29.9.2016 / Aki Salo Leivo pakkopullasta hyvä asiakaskokemus Blogi Asiakkaan odotukset ovat asiakaskokemuksen ytimessä. Jokainen kohtaamispiste – nettisivut, esitteet, yrityksen tilat, asiakaspalvelutilanteet ja postiluukusta kolahtava lasku – vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toiset kohdat herättävät odotuksia, toiset...