Isännöintiliitto tekee pitkäjänteistä vaikuttamistyötä maailman parhaan asumisen, jäsentensä ja hyvän isännöinnin puolesta. Isännöintiliiton vaikuttamistyön tarkoitus on tuoda esille hyvän isännöinnin merkitystä. Edunvalvontamme on avointa ja olemme rekisteröityneet Avoimuusrekisteriin.

Viime vuosina Isännöintiliiton keskeisimmät vaikuttamisen teemat ovat olleet:

• Asunto-osakeyhtiölain päivittäminen
  • Huoneistotietojärjestelmän kehittäminen
  • Asumisen energia- ja ilmastokysymykset
  • Korjausrakentaminen ja sen tuet
  • Alueiden eriytymisen ratkaisut

Useita vaikuttamisen kanavia

Isännöintiliitto tekee vaikuttamistyötään monella tavalla. Toimintaympäristöön Isännöintiliitto vaikuttaa eri hankkeissa ja työryhmissä, joissa liiton asiantuntijat ovat edustettuina. Lakiasiantuntijat antavat lausuntoja viranomaisille ja tapaamme päättäjiä säännöllisesti. Kaikki vaikuttamistyömme perustuu tutkittuun tietoon, ja teemme vuosittain lukuisia tutkimuksia ja selvityksiä, joista viestimme medialle ja muille sidosryhmille. Osallistuminen yhteiskunnalliseen keskusteluun on myös tärkeä osa vaikuttamistyötämme.

Isännöintiliiton vaikuttamistyön tavoitteena on olla Suomen paras kiinteistöalan asiantuntija, johon ollaan luontevasti yhteydessä niin median, virkamiesten kuin päättäjienkin suunnalta.