Muita tutkimuksia

Muita Isännöintiliiton toteuttamia tutkimuksia ovat olleet esimerkiksi Isännöinnin laatu -tutkimus sekä Katto- ja julkisivubarometri.

Isännöinnin laatu

Isännöinnin laatu 2020 -tutkimus tehtiin Kiinteistöliiton kanssa. Isännöinnin laatu tutkii isännöinnin asiakastyytyväisyyttä ja kehityskohteita. Tutkimus toteutettiin elo-syyskuussa ja siihen vastasi 6010 taloyhtiön hallituksen jäsentä ja osakasta. Tutkimuksen toteutuksesta ja raportoinnista vastasi KTI Kiinteistötieto Oy.

Isännöinti näkyy otsikoissa kavalluksina, mutta asiakkaat arvostavat isännöitsijöitään monin tavoin

Tutustu tutkimusraporttiin.

Katto- ja julkisivubarometri

Barometrissa selvitettiin isännöitsijän viimeisimmäksi toteuttamat julkisivu-, katto-, ikkuna- ja ovi- sekä parvekeremontit. Isännöitsijöiden mukaan taloyhtiöissä ryhdytään katto- ja julkisivuremontteihin liian myöhään.

Isännöitsijät huolissaan katto- ja julkisivuremonttien lykkäämisestä

Tutustu raporttiin.

Kysely taloyhtiöasumisesta ja taloyhtiön kehittämisestä

Isännöintiliitto teetti tammikuussa 2017 kyselyn taloyhtiöasumisesta ja taloyhtiön kehittämisestä. Kyselyyn vastasi 500 kerrostaloasukasta.

Tutustu raporttiin.

Isännöinnin asiakaskuuntelututkimus 2017

Tutkimuksella selvitettiin taloyhtiöiden hallitusten jäsenten asiakaskokemuksia isännöintipalvelusta. Tutkimukseen vastasi 8716 henkilöä ympäri Suomea.

Isännöinnin asiakaskuuntelututkimus 2017