Onnistu messuilla!
Lue tarkempi ohje messuosallistumisen boostaamisen eri tapoihin täältä!
Ota alta talteen tärkeimmät tärpit messuilla onnistumiseen
- Kerro asiakkaillesi etukäteen, että olette mukana Isännöintipäivillä. Hyödynnä esim. valmiita tarrakuvia
- Miettikää tapahtumalle konkreettiset tavoitteet ja mittarit niiden mittaamiseen
- Määrällisiä tavoitteita on helppo seurata
- Viestikää tavoite selkeästi messuedustajille.
- Painottakaa tavoitteiden saavuttamisessa ensimmäistä messupäivää! Ensimmäisenä messupäivänä energiaa on sekä näytteilleasettajien edustajilla että osallistujilla.
- Valitkaa oikeat henkilöt messuille
- Jos edustajat ovat innoissaan messuilla olemisesta, se välittyy asiakkaille (ja myös toisin päin)
- Luokaa tiimihenkeä ja lähtekää yhdessä saavuttamaan tavoitteita!
- Iloitkaa yhdessä onnistumisista jo matkalla tavoitteeseen.
- Suunnitelkaa osastolle jokin houkutin (esim. aktiviteetti)
- Aktiviteetti madaltaa sekä osallistujien tuloa osastollenne että edustajienne kynnystä asiakkaiden kontaktointiin.
- Aktiviteetti ei ole budjettisidonnainen. Esim. pienen pöytäpelin tai vastaavan voi hankkia kympeillä.
- Ruoka toimii houkuttimena aina
- Jos kaikilla osastoilla on karkkia, erottuisiko osastonne esim. suolaisilla tarjoiluilla
- Houkutin voi olla kaksivaiheinen: Esim. ensimmäisenä päivänä osastoltanne saa lipukkeen, jolla voi toisena messupäivänä noutaa osastoltanne jonkin yllätyksen/tuotteen/ruoan/palkinnon.
- Muistakaa myös jalkautua tapahtumaan osastonne ulkopuolelle
- Keskusteluja voi käydä lounaan ja kahvien ääressä
- Omalle osastolle voi myös hakea osallistujia
- Pelillistäkää messuiluanne
- Esim. 60 min aikaa, se joka saa eniten liidejä, voittaa lounaan.
- Esim. Eniten liidejä koko messuaikana kerännyt myyjä voittaa lahjakortin.
- Käyttäkää koko messuaika hyödyksenne
- Esimerkiksi näyttelyn after work -aika on hyvää verkostoitumisaikaa
- Viekää asiakkaitanne syömään esimerkiksi after workkien jälkeen
- Tavoitteen toteutumisen seuraaminen jo messujen aikana (esim. liidiskannerin kautta)
- Tee jälkimarkkinointia ja tee sen, mitä olet luvannut!
- Allokoi aikaa kalenteristasi jo etukäteen tapahtuman jälkeisille päiville jälkimarkkinoinnin tekoon
- Lähetä nopeasti kaikki luvatut viestit ja kutsut
- Ole aktiivinen!
- Messuosallistumisen kärkenä on luultavasti yrityksenne myynnin ja/tai tunnettuuden parantaminen. Aktiivisuutesi edistää yrityksenne tavoitteitanne!
Katso Näin onnistut Isännöintipäivillä -paneelikeskustelu!
Katso alta paneelikeskustelu Isännöintipäivien näyttelyssä onnistumisesta. Keskustelussa nousi esiin raikkaita ja konkreettisia vinkkejä, mitä messuilla kannattaa tehdä ja miten.
29.5.2024 järjestetyssä paneelikeskustelussa keskustelemassa olivat:
- Taina Linnakylä, toimitusjohtaja, Talotuntija Oy
- Petra Härkönen, HR-päällikkö, projektikoordinaattori, Eerika Consulting Oy
- Hilla Talvensaari, tapahtumatuottaja, Isännöintiliitto
Paneelin esitysmateriaalin voit ladata täältä.