Onnistu messuilla!

Lue tarkempi ohje messuosallistumisen boostaamisen eri tapoihin täältä!

Ota alta talteen tärkeimmät tärpit messuilla onnistumiseen

  • Kerro asiakkaillesi etukäteen, että olette mukana Isännöintipäivillä. Hyödynnä esim. valmiita tarrakuvia
  • Miettikää tapahtumalle konkreettiset tavoitteet ja mittarit niiden mittaamiseen
    • Määrällisiä tavoitteita on helppo seurata
  • Viestikää tavoite selkeästi messuedustajille.
    • Painottakaa tavoitteiden saavuttamisessa ensimmäistä messupäivää! Ensimmäisenä messupäivänä energiaa on sekä näytteilleasettajien edustajilla että osallistujilla.
  • Valitkaa oikeat henkilöt messuille
    • Jos edustajat ovat innoissaan messuilla olemisesta, se välittyy asiakkaille (ja myös toisin päin)
  • Luokaa tiimihenkeä ja lähtekää yhdessä saavuttamaan tavoitteita!
    • Iloitkaa yhdessä onnistumisista jo matkalla tavoitteeseen.
  • Suunnitelkaa osastolle jokin houkutin (esim. aktiviteetti)
    • Aktiviteetti madaltaa sekä osallistujien tuloa osastollenne että edustajienne kynnystä asiakkaiden kontaktointiin.
    • Aktiviteetti ei ole budjettisidonnainen. Esim. pienen pöytäpelin tai vastaavan voi hankkia kympeillä.
  • Ruoka toimii houkuttimena aina
    • Jos kaikilla osastoilla on karkkia, erottuisiko osastonne esim. suolaisilla tarjoiluilla
  • Houkutin voi olla kaksivaiheinen: Esim. ensimmäisenä päivänä osastoltanne saa lipukkeen, jolla voi toisena messupäivänä noutaa osastoltanne jonkin yllätyksen/tuotteen/ruoan/palkinnon.
  • Muistakaa myös jalkautua tapahtumaan osastonne ulkopuolelle
    • Keskusteluja voi käydä lounaan ja kahvien ääressä
    • Omalle osastolle voi myös hakea osallistujia
  • Pelillistäkää messuiluanne
    • Esim. 60 min aikaa, se joka saa eniten liidejä, voittaa lounaan.
    • Esim. Eniten liidejä koko messuaikana kerännyt myyjä voittaa lahjakortin.
  • Käyttäkää koko messuaika hyödyksenne
  • Viekää asiakkaitanne syömään esimerkiksi after workkien jälkeen
  • Tavoitteen toteutumisen seuraaminen jo messujen aikana (esim. liidiskannerin kautta)
  • Tee jälkimarkkinointia ja tee sen, mitä olet luvannut!
    • Allokoi aikaa kalenteristasi jo etukäteen tapahtuman jälkeisille päiville jälkimarkkinoinnin tekoon
    • Lähetä nopeasti kaikki luvatut viestit ja kutsut
  • Ole aktiivinen!
    • Messuosallistumisen kärkenä on luultavasti yrityksenne myynnin ja/tai tunnettuuden parantaminen. Aktiivisuutesi edistää yrityksenne tavoitteitanne!

Katso Näin onnistut Isännöintipäivillä -paneelikeskustelu!

Katso alta paneelikeskustelu Isännöintipäivien näyttelyssä onnistumisesta. Keskustelussa nousi esiin raikkaita ja konkreettisia vinkkejä, mitä messuilla kannattaa tehdä ja miten.

29.5.2024 järjestetyssä paneelikeskustelussa keskustelemassa olivat:

  • Taina Linnakylä, toimitusjohtaja, Talotuntija Oy
  • Petra Härkönen, HR-päällikkö, projektikoordinaattori, Eerika Consulting Oy
  • Hilla Talvensaari, tapahtumatuottaja, Isännöintiliitto

Paneelin esitysmateriaalin voit ladata täältä.