Epätietoisuus jarruttaa energiaremontteja Epätietoisuus jarruttaa energiaremontteja Blogi 22.7.2020 Taloyhtiön energiatehokkuutta parantavien remonttien teettäminen on vaikeaa. Pakko todeta näin, sillä olen ehtinyt vuoden mittaan osallistua kahteenkin eri hankkeeseen, joiden tehtävänä on madaltaa kynnystä taloyhtiön...
Kokeilukulttuuri tuli kiinteistöalalle Kokeilukulttuuri tuli kiinteistöalalle Blogi 22.1.2019 Toimiala toisensa jälkeen digitalisoituu, mutta kiinteistö- ja rakentamisala on pitkään pitänyt puoliaan disruptiota vastaan. Pienet marginaalit, asiakkaiden vanhoillisuus ja tuotekehittämisen vähäisyys löytyvät usein listasta, kun...
Palvelut keskittyvät kotiin Palvelut keskittyvät kotiin Blogi 12.1.2018 Kodista tarvitsee lähteä yhä harvemmin palvelujen tai tavaroiden perässä, sillä nettikauppa ja erilaiset sovellukset ovat tehneet kodista palvelukeskuksen. Suomen suurimmissa kaupungeissa saadaan nauttia esimerkiksi aterioiden...
Robotisaatio tulee taloyhtiöön Robotisaatio tulee taloyhtiöön Blogi 28.11.2017 Tiesithän, että robotti tulee viemään työsi? Ei ehkä ihan lähivuosina, mutta osa tutkijoista ennustaa, että 40-70 vuoden kuluessa tekoäly suoriutuu mistä tahansa ihmisen tekemästä työstä.
Airbnb:ltä kaivataan luotettavampaa asiakaskokemusta Airbnb:ltä kaivataan luotettavampaa asiakaskokemusta Blogi 11.7.2017 Jakamistalouden suurten pelureiden kuten Airbnb:n ja Uberin kasvu ei ole ollut täysin kivutonta, eikä kasvukipujen voi vieläkään sanoa olevan täysin ohi. Uber tilasi itselleen kyydin...
Sinun asiakkaasi eivät ole sinun Sinun asiakkaasi eivät ole sinun Blogi 10.3.2017 Nykyasiakas on tottunut järkyttävään määrään markkinointia ja myyntiä, vaikka isännöintialalla markkinointia vielä arastellaankin. Kilpailijoiden markkinoinnin murehtimisen sijaan kehottaisin isännöintiyrityksiä miettimään omia asiakkuuksiaan ja niiden hoitoa....
Isännöintiala kehittyy vain yhteistyöllä Isännöintiala kehittyy vain yhteistyöllä Blogi 7.3.2017 Isännöinti on ala, joka nojaa vahvasti yhteistyöhön. Jokaisella menestyvällä isännöintiyrityksellä on ympärillään luotettavien toimijoiden verkosto, joiden avulla isännöinti ratkoo taloyhtiöiden ongelmia. Myös Isännöintiliitto on kerännyt...
Proptech on vuoden 2017 muotisana – eikä syyttä Proptech on vuoden 2017 muotisana – eikä syyttä Blogi 28.12.2016 Onko termi proptech jo tuttu? Sanaa käytetään kuvaamaan innovaatioita, jotka jollain tavalla liittyvät kiinteistöjen myyntiin, hallintaan, rahoittamiseen tai kehittämiseen. Proptechistä on hyvää vauhtia nousemassa fintechin kaltainen hype-sana,...
Leivo pakkopullasta hyvä asiakaskokemus Leivo pakkopullasta hyvä asiakaskokemus Blogi 29.9.2016 Asiakkaan odotukset ovat asiakaskokemuksen ytimessä. Jokainen kohtaamispiste – nettisivut, esitteet, yrityksen tilat, asiakaspalvelutilanteet ja postiluukusta kolahtava lasku – vaikuttaa asiakaskokemukseen. Toiset kohdat herättävät odotuksia, toiset...