Kuka huolehtii johtajista?
Johtajalta vaaditaan tänä päivänä enemmän kuin koskaan. Hänen täytyy olla valmis kaikkeen ja mukautua nopeasti muuttuvaan toimintaympäristöön. Työpaikat ja -tehtävät katoavat ja uusia syntyy tilalle....
Isännöintiliiton kehitysjohtajana haluan auttaa isännöintiä uudistumaan ja alan ammattilaisia loistamaan ammatillisesti. Tässä työssä minua ohjaa pitkä kokemus isännöinti- ja kiinteistöalalta erityisesti asiakaskokemuksen, viestinnän ja johtamisen parissa.
Johtajalta vaaditaan tänä päivänä enemmän kuin koskaan. Hänen täytyy olla valmis kaikkeen ja mukautua nopeasti muuttuvaan toimintaympäristöön. Työpaikat ja -tehtävät katoavat ja uusia syntyy tilalle....
Työelämä muuttuu nyt vauhdilla. Siinä vauhdissa emme tule välttämättä ajatelleeksi, että olemme jokainen omalta osaltamme vaikuttamassa siihen, millaiseksi työelämä muodostuu. Millaista työelämää haluamme olla luomassa?...
Kilpailu työmarkkinoilla kiristyy koko ajan. Isännöintialalla työvoimapula on käsin kosketeltavissa, kun vanhat konkarit eläköityvät ja nuoria on vaikea houkutella alalle. Jos olet alan ammattilainen, voit...
Osaamisen kehittäminen ei välttämättä vaadi kurssia, vaan oppia voi myös pienten arjen tekojen kautta. Isännöintiliiton tutkimusten mukaan isännöintialan ammattilaiset kaipaisivat lisää osaamista erityisesti talouteen, tietotekniikkaan...
Vastuullisuus on trendikästä. Monen mielestä jokaisen pitäisi nyt miettiä hiilijalanjälkeään ja panostustaan maapallon pelastamiseksi. Yritysmaailmassa organisaatioita kannustetaan pohtimaan omaa sosiaalista, taloudellista ja ympäristövaikutustaan. Jopa hampurilaisravintolat...
Eräänä harmaana marraskuun aamuna lähetimme Isännöintiliiton jäsenyritysten työntekijöille kyselyn, jossa kysyimme suoraan, mikä tänään ottaa päähän tai kuormittaa. Vastauksista piirtyi kuva isännöitsijästä, joka kantaa harteillaan...
Lähetimme aiemmin keväällä jäsenillemme kyselyn, jossa kysyimme mikä tänään harmittaa. Pyysimme kunnon avautumista kesken pahimpien kevätkiireiden. Kysely oli yksi kaikkien aikojen suosituimpia kyselyitämme: vastauksia tuli...
Kun taloyhtiön hallituksen jäsenenä kysyin suositteluja hyvistä isännöitsijöistä suhteellisen laajalta kontaktiverkostoltani, en saanut yhtäkään. Päinvastoin. Normaali vastaus oli, että ”älä ota ainakaan meidän taloyhtiömme isännöitsijää”....
Suurin osa yrityksistä väittää tarjoavansa erinomaisen asiakaskokemuksen. Mutta ovatko asiakkaat samaa mieltä? Turhan usein eivät ole. Korjaavatko yritykset toimintaansa paremman asiakaskokemuksen saavuttamiseksi? Turhan usein eivät...