Miten rakennat työnantajamielikuvaa? Miten rakennat työnantajamielikuvaa? Blogi 6.8.2024 Jutellessani isännöintialan yrittäjien kanssa, kysyn usein mikä heidän mielestään on isännöintialan suurin haaste. Yhdeksän kymmenestä vastaa, että suurin haaste on osaavan työvoiman saatavuus. Se on...
Kuka huolehtii johtajista? Kuka huolehtii johtajista? Blogi 8.1.2024 Johtajalta vaaditaan tänä päivänä enemmän kuin koskaan. Hänen täytyy olla valmis kaikkeen ja mukautua nopeasti muuttuvaan toimintaympäristöön. Työpaikat ja -tehtävät katoavat ja uusia syntyy tilalle....
Haluatko olla paras työnantaja? Kirkasta itsellesi nämä asiat. Haluatko olla paras työnantaja? Kirkasta itsellesi nämä asiat. Blogi 12.6.2023 Työelämä muuttuu nyt vauhdilla. Siinä vauhdissa emme tule välttämättä ajatelleeksi, että olemme jokainen omalta osaltamme vaikuttamassa siihen, millaiseksi työelämä muodostuu. Millaista työelämää haluamme olla luomassa?...
Reitti kohti parempaa työelämää löytyy kysymällä Reitti kohti parempaa työelämää löytyy kysymällä Blogi 9.2.2023 Kilpailu työmarkkinoilla kiristyy koko ajan. Isännöintialalla työvoimapula on käsin kosketeltavissa, kun vanhat konkarit eläköityvät ja nuoria on vaikea houkutella alalle. Jos olet alan ammattilainen, voit...
Oppiminen elämäntapana Oppiminen elämäntapana Blogi 1.11.2022 Osaamisen kehittäminen ei välttämättä vaadi kurssia, vaan oppia voi myös pienten arjen tekojen kautta. Isännöintiliiton tutkimusten mukaan isännöintialan ammattilaiset kaipaisivat lisää osaamista erityisesti talouteen, tietotekniikkaan...
Kaikki puhuvat vastuullisuudesta, mutta mitä se tarkoittaa? Kaikki puhuvat vastuullisuudesta, mutta mitä se tarkoittaa? Blogi 8.1.2020 Vastuullisuus on trendikästä. Monen mielestä jokaisen pitäisi nyt miettiä hiilijalanjälkeään ja panostustaan maapallon pelastamiseksi. Yritysmaailmassa organisaatioita kannustetaan pohtimaan omaa sosiaalista, taloudellista ja ympäristövaikutustaan. Jopa hampurilaisravintolat...
Isännöitsijöiden työrauhaa etsimässä Isännöitsijöiden työrauhaa etsimässä Blogi 18.12.2019 Eräänä harmaana marraskuun aamuna lähetimme Isännöintiliiton jäsenyritysten työntekijöille kyselyn, jossa kysyimme suoraan, mikä tänään ottaa päähän tai kuormittaa. Vastauksista piirtyi kuva isännöitsijästä, joka kantaa harteillaan...
Taittuisiko kiire pysähtymällä? Taittuisiko kiire pysähtymällä? Blogi 26.6.2019 Lähetimme aiemmin keväällä jäsenillemme kyselyn, jossa kysyimme mikä tänään harmittaa. Pyysimme kunnon avautumista kesken pahimpien kevätkiireiden. Kysely oli yksi kaikkien aikojen suosituimpia kyselyitämme: vastauksia tuli...
Asiakkaat ovat tyytyväisiä isännöintiin – vai ovatko? Asiakkaat ovat tyytyväisiä isännöintiin – vai ovatko? Blogi 18.3.2019 Kun taloyhtiön hallituksen jäsenenä kysyin suositteluja hyvistä isännöitsijöistä suhteellisen laajalta kontaktiverkostoltani, en saanut yhtäkään. Päinvastoin. Normaali vastaus oli, että ”älä ota ainakaan meidän taloyhtiömme isännöitsijää”....
Saako asiakkaasi mitä hän haluaa vai sitä mitä sinä haluat? Saako asiakkaasi mitä hän haluaa vai sitä mitä sinä haluat? Blogi 31.10.2018 Suurin osa yrityksistä väittää tarjoavansa erinomaisen asiakaskokemuksen. Mutta ovatko asiakkaat samaa mieltä? Turhan usein eivät ole. Korjaavatko yritykset toimintaansa paremman asiakaskokemuksen saavuttamiseksi? Turhan usein eivät...