Jäsenyys ja palvelut

Pysy ajan tasalla, vaikuta ja verkostoidu. Isännöintiliitto on isännöinnin oma asiantuntijakumppani.

Isännöintiliiton jäseneksi voivat liittyä isännöintiyritykset, vuokrataloyhtiöt ja yhdistykset. Isännöintiliiton jäsenyys tarjoaa jäsenyrityksen henkilökunnalle kaikki Isännöintiliiton jäsenpalvelut, kuten lakineuvonnan, sähköisen Mappi-jäsenpalvelun ohjeineen ja materiaaleineen, jäsenlehden, Isännöintiliiton webinaarit sekä pääsyn kaikkiin Isännöintiliiton koulutuksiin ja tapahtumiin.

Isännöitsijä voi lisäksi liittyä henkilökohtaisesti henkilöjäseneksi johonkin Isännöintiliiton paikallisyhdistyksistä. Henkilöjäsen saa oman alueensa paikallisyhdistyksen kautta paikallisen verkoston ja vertaistuen. Kumpikaan jäsenyys ei ole toisen edellytys, mutta ne täydentävät toisiaan. Alla olevasta taulukosta voit vertailla eri jäsenyyksien kautta avautuvia palveluja ja jäsenyyden hintoja.

Henkilöjäsenyys paikallisyhdistyksessä vai yritysjäsenyys?

HENKILÖJÄSENYYS PAIKALLISYHDISTYKSESSÄ  YRITYSJÄSENYYS
Palvelut Isännöintiliitolta:
  • Isännöinti- ja Kotitalo-lehdet sekä Kotitalon verkkopalvelu
  • Isännöintiliiton kumppaniwebinaarit
  • Isännöintiliiton ajankohtainen uutiskirje
  • Energiaseminaari
  • Koulutustapahtumat kuten Isännöintipäivät ja Laki & järjestys jäsenhinnalla
Koko henkilökunnalle kaikki yhdistyksen henkilöjäsenen palvelut Isännöintiliitolta ja lisäksi:
  • Lakineuvonta puhelimessa maksutta
  • Mappi-jäsenpalvelun jäsenohjeet isännöinnin työhön, lakikysymykset, mallidokumentit sekä henkilöstö- ja asiakaskyselypohjat
  • Kaikki Isännöintiliiton webinaarit tallenteineen
  • Yrityksen näkyvyys Hae isännöintiä -palvelussa
  • Jäsenyrityslogon ja tunnusmerkkien käyttöoikeus
  • Etuja työhön ja vapaa-aikaan
Lisäksi oman yhdistyksen järjestämät tapahtumat ja palvelut  Lisäksi mahdollisuus tilata työkaluja yrityksen tarpeiden mukaan:
  • Asumisen tietopankki
  • Viesti+
  • Verkkokurssit
  • Asiantuntijapalvelut ja yrityskohtainen koulutus
  • Kotitalon taloyhtiötilaus asiakkaille
Jäsenmaksu: yhdistyskohtainen, suositus 95,50 € / vuosi   Jäsenmaksu alk. 364 €/vuosi
Liity henkilöjäseneksi yhdistykseen Liitä yritys jäseneksi

Lisätietoja jäsenyydestä ja jäsenistä

• Isännöintiliiton säännöt
  • Jäsenmaksut
  • Palvelut jäsenille (Jäsenyys ja palvelut, Palvelut jäsenelle)
  • Jäsenyritykset Isännöintiliiton jäsenyrityksiä voit hakea Hae isännöintiä -palvelusta. Palvelu listaa jäsenyritykset, jotka haluavat näkyä siinä ja ottaa vastaan tarjouspyyntöjä isännöinnistä.
  • Jäsenyhdistykset Paikalliset yhdistykset tarjoavat henkilöjäsenilleen mukavaa yhdessäoloa ja ammatillista vertaistukea.

Kokemuksia Isännöintiliiton jäsenyydestä

“Yrityksessämme isännöitsijät ovat iso ja tärkeä asiantuntijaryhmä. On tärkeää, että Isännöintiliitosta saa ajantasaista tietoa, koska lainsäädännön ja vaatimusten muutoksia ei pysty seuraamaan itse sillä intensiteetillä kuin liiton asiantuntijat.”

Juha Niskanen, kiinteistöjohtaja, Y-Säätiö, Helsinki

“Meille oli heti itsestään selvää, että liitytään. Haluamme olla osa isompaa kokonaisuutta, joka vie alaa eteenpäin ja ajaa meidän etujamme. Meille pienenä toimistona liitto on laaja verkosto, josta saa paljon vinkkejä, ohjeita ja lakiapuja. Varsinkin Mappia tulee käytettyä monta kertaa viikossa.”

Annika Virkkala, kiinteistösihteeri, hallintopäällikkö, Trio Isännöinti Oy, Turku

“Isännöintiliiton jäsenenä saan suuntaa ja vahvistusta omille ajatuksilleni isännöinnin kehittämisestä. Isännöintiliitto auttaa puhumaan avoimen isännöintitavan puolesta. Suosittelisin jäsenyyttä yrityksille, jotka haluavat olla edistyksellisiä asiakkaan eduksi ja panostaa avoimeen sähköiseen toimintamalliin.”

Jari Marjeta, yrittäjä, isännöitsijä, 4D Optimi Isännöinti Oy, Rovaniemi

“Tärkeää jäsenyydessä on taustatuki. Lakineuvonta tuo tekemiseen turvaa, vaikka olen pitkään ollut alalla. Toinen tärkeä on koulutus, esimerkiksi Isännöintipäivät, ja kolmas on yhteiskunnallinen vaikuttaminen; viemme alaa eteenpäin vain yhdessä.”

Ari Aaltonen, johtava isännöitsijä, Tapiolan Lämpö Oy, Espoo

“Varsinkin pienempänä toimijana jäsenyys toi yhteisöllisyyttä. Näki, koki ja oppi paljon, kun pystyi verkostoitumaan. Kannattaa olla itse aktiivisesti mukana, niin jäsenyydestä saa enemmän irti. Vaikka firman hartiat ovat nyt leveämmät ja meillä on omaa koulutustoimintaa, niin verkostoituminen ja vertaistuki ovat yhä asioita, miksi suosittelen jäsenyyttä. Mappi-palvelu on myös hyvin toimiva ja auttaa monessa asiassa.”

Petteri Lötjönen, varatoimitusjohtaja, ISTO Group Oy