Isännöinti pelastaa maailman! 3.2.2020 / Marianne Falck-Hvilstafeldt Isännöinti pelastaa maailman! Blogi Ilmastomuutoksen pysäyttämisessä ovat viimeiset sekunnit käsillä. Suomella on maailmanlaajuisesti kunnianhimoinen tavoite olla hiilineutraali yhteiskunta vuonna 2035. Jotta maailma pelastuu, tarvitaan isoja tekoja asumisessa. Teollisuudelta ja...
Kehittämiseen jää koukkuun 23.1.2020 / Minna Kivinen Kehittämiseen jää koukkuun Blogi Kesälomamatkaa suunnitellessa huomasin puhkuvani ääneen, ettei eräs verkkosivusto vastaa alkuunkaan tarpeitani. Samaan aikaan ruudulla näkyy hienoja tehosteita ja käytetään sanakikkailuja, mutta vastauksia ei tahdo löytyä....
Kaikki puhuvat vastuullisuudesta, mutta mitä se tarkoittaa? 8.1.2020 / Reetta Yrttimaa Kaikki puhuvat vastuullisuudesta, mutta mitä se tarkoittaa? Blogi Vastuullisuus on trendikästä. Monen mielestä jokaisen pitäisi nyt miettiä hiilijalanjälkeään ja panostustaan maapallon pelastamiseksi. Yritysmaailmassa organisaatioita kannustetaan pohtimaan omaa sosiaalista, taloudellista ja ympäristövaikutustaan. Jopa hampurilaisravintolat...
Isännöitsijöiden työrauhaa etsimässä 18.12.2019 / Reetta Yrttimaa Isännöitsijöiden työrauhaa etsimässä Blogi Eräänä harmaana marraskuun aamuna lähetimme Isännöintiliiton jäsenyritysten työntekijöille kyselyn, jossa kysyimme suoraan, mikä tänään ottaa päähän tai kuormittaa. Vastauksista piirtyi kuva isännöitsijästä, joka kantaa harteillaan...
Ilmalämpöpumpun asentaminen huoneistoparvekkeelle vaatii edelleen taloyhtiön suostumuksen 10.12.2019 / Jenni Lauhia Ilmalämpöpumpun asentaminen huoneistoparvekkeelle vaatii edelleen taloyhtiön suostumuksen Blogi Turun hovioikeuden ratkaisu (S18/1476) on puhuttanut viime päivinä. Tapauksessa osakas ja taloyhtiö kiistelivät siitä, saiko osakas asentaa huoneistoparvekkeelleen ilmalämpöpumpun ilman yhtiön suostumusta.
Miten kehitysprojektin saa alkamaan ja jatkumaan maaliin asti? 16.10.2019 / Marianne Falck-Hvilstafeldt Miten kehitysprojektin saa alkamaan ja jatkumaan maaliin asti? Blogi Kun kysytään isännöintiyritysten johdolta, mitä he aikovat yrityksessään kehittää, kärjessä ovat digitaaliset palvelut, asukasviestintä ja henkilöstön osaaminen. Asukasviestinnän ja digikehittämisen haasteet, tarve kehittää asiakaspalvelua ja...
Vahingonkorvausvastuun näyttötaakka voi heilauttaa lopputuloksen päälaelleen 7.10.2019 / Jenni Lauhia Vahingonkorvausvastuun näyttötaakka voi heilauttaa lopputuloksen päälaelleen Blogi Helsingin hovioikeudessa käsiteltiin kesäkuussa 2019 tapaus (Helsingin HO 24.6.2019 S17/2586), jossa poliisi oli joutunut murtamaan vuokralla olleen huoneiston oven. Tapauksen tarkemmat olosuhteet, koskien sitä miksi...
Mutulla tehty kunnossapitotarveselvitys aiheutti taloyhtiölle korvausvastuun 1.10.2019 / Jaana Sallmén Mutulla tehty kunnossapitotarveselvitys aiheutti taloyhtiölle korvausvastuun Blogi Vaasan hovioikeus (S 18/730) teki kesäkuussa ratkaisun siitä, että taloyhtiö oli vastuussa osakkeenostajalle vahingosta, jonka aiheutti hallituksen ylimalkainen, asiantuntijalausuntoon perustumaton kunnossapitotarveselvitys. Osakkaan vahinkoa oli liian...
Isännöitsijäntodistuksen tieto on arvokasta 20.8.2019 / Jaana Sallmén Isännöitsijäntodistuksen tieto on arvokasta Blogi Isännöitsijäntodistuksen sisältämillä tiedoilla on merkitystä, oikeastaan vain yhä kasvavampi merkitys, digiajan asuntokaupassa. Asuntokauppaahan tehdään nykyään ihan oikeasti digisti.
Helpotusta isännöitsijän työkuormaan 14.8.2019 / Jenni Lauhia Helpotusta isännöitsijän työkuormaan Blogi Isännöinnin ammattilaiset 2017 -tutkimuksen mukaan isännöitsijän työajasta jopa 55 prosenttia menee asiakaspalvelun ja hallinnon hoitamiseen. Käytännössä aika kuluu siis puheluihin ja sähköposteihin vastaamiseen sekä yhtiökokouksiin,...