Ohjelmistoyrittäjä, käännä katseesi isännöintiin 7.3.2018 / Henrik Tuhkanen Ohjelmistoyrittäjä, käännä katseesi isännöintiin Blogi Suomessa on noin 50 000 ammattimaisesti isännöityä taloyhtiötä. Voisi kuvitella, että näissä asuvat 2,7 miljoonaa asukasta hoitavat asumisen asioita käyttäjäystävällisten mobiilisovellusten kautta, ja että tieto kulkisi...
Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta 17.1.2018 / Marianne Falck-Hvilstafeldt Digitalisoimalla ei pitäisi huonontaa palveluita ja asiakaskokemusta Blogi Palveluiden digitalisoimisen pitäisi tarkoittaa parempia palveluita. Siis kokonaisuudessaan. Kun asiakas voi hoitaa rutiiniluonteisia asioita näppärästi sähköisesti tai asiakaspalvelun kautta, vapautuu aikaa hoitaa henkilökohtaisemmin ja paremmin...
Palvelut keskittyvät kotiin 12.1.2018 / Aki Salo Palvelut keskittyvät kotiin Blogi Kodista tarvitsee lähteä yhä harvemmin palvelujen tai tavaroiden perässä, sillä nettikauppa ja erilaiset sovellukset ovat tehneet kodista palvelukeskuksen. Suomen suurimmissa kaupungeissa saadaan nauttia esimerkiksi aterioiden...
Asrek ei korvaa isännöintijärjestelmää 5.1.2018 / Jaana Sallmén Asrek ei korvaa isännöintijärjestelmää Blogi Sähköisen asunto-osakerekisterin Asrekin idea on, että hajallaan isännöintijärjestelmissä ja taloyhtiöiden omissa rekistereissä olevat omistajatiedot kerätään valtakunnalliseen rekisteriin ja luodaan näin kansallinen perusrekisteri. Isännöinti on keskeisessä...
GDPR on isännöintiyrityksen yhteisponnistus – isännöitsijä ei saa jäädä yksin 28.12.2017 / Jaana Sallmén GDPR on isännöintiyrityksen yhteisponnistus – isännöitsijä ei saa jäädä yksin Blogi EU:n tietosuoja-asetukseen reagoimisen deadline lähestyy. Ensi toukokuuhun mennessä jokaisen henkilötietoja toiminnassaan käsittelevän organisaation – myös isännöintiyrityksen – tulee täyttää tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n vaatimukset.
Robotisaatio tulee taloyhtiöön 28.11.2017 / Aki Salo Robotisaatio tulee taloyhtiöön Blogi Tiesithän, että robotti tulee viemään työsi? Ei ehkä ihan lähivuosina, mutta osa tutkijoista ennustaa, että 40-70 vuoden kuluessa tekoäly suoriutuu mistä tahansa ihmisen tekemästä työstä.
Isännöinti tarvitsee faneja 13.11.2017 / Marjut Joensuu Isännöinti tarvitsee faneja Blogi Asiakas on vihollinen. Ai miksi? Asiakas voi häipyä milloin vain. Asiakkaan sijaan tarvitset faneja. Fanit eivät jätä, ne tukevat sinua, kun kohtelet niitä hyvin. Näin...
Isännöitsijä ansaitsee hyvää johtamista 6.11.2017 / Marjut Joensuu Isännöitsijä ansaitsee hyvää johtamista Blogi Muutama viikko sitten juttelin isännöitsijän kanssa, joka totesi ohimennen, että hänellä ei ole tavoitteita. Yrityksellä ei ole strategiaa eikä henkilöstön kanssa pidetä tavoitekeskusteluita. Miten ihmeessä...
Viisi syytä mitata isännöintiyrityksen NPS-indeksiä 30.10.2017 / Pekka Harjunkoski Viisi syytä mitata isännöintiyrityksen NPS-indeksiä Blogi NPS eli asiakastyytyväisyyttä mittaava Net Promoter Score on ollut yritysten käytössä jo pitkään. Vaikka tarjolle on tullut erilaisia versioita asiakaskokemuksen mittaamisesta, perus-NPS on edelleen parhaita...
Korjaamaton sato houkuttelee rahaa isännöintialalle 3.10.2017 / Kirsi Salo Korjaamaton sato houkuttelee rahaa isännöintialalle Blogi Isännöintiala on alkanut keskittyä ja houkuttelee sijoittajia jo alan ulkopuolelta. Ei ihme, sillä digitalisaation lisäksi alalla on useampi korjaamaton sato – siis kosolti alihyödynnettyä bisnespotentiaalia.