Ketterää digikehittämistä pala kerrallaan 17.5.2017 / Marianne Falck-Hvilstafeldt Ketterää digikehittämistä pala kerrallaan Blogi Tuttu sanonta ”hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” on vain osin totta digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Alkuun on hyvä miettiä kehitysprojektin tavoitteita, kohderyhmiä ja niin edelleen, mutta...
Koodarit valmiina Asrekiin 3.5.2017 / Jaana Sallmén Koodarit valmiina Asrekiin Blogi Asrek-lakia ja järjestelmän koodaamista tehdään samaan aikaan ja rintarinnan. Tällä tavalla Asrekista saadaan sellainen mitä tarvitaan, eikä tehdä järjestelmää järjestelmän tekemisen vuoksi. Olennaista on myös...
Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? 7.4.2017 / Henrik Tuhkanen Mitä uusi osakas odottaa isännöinniltä? Blogi Blogissa on käsitelty paljon eri tapoja kehittää isännöintiä. Kehittäminen ei ole itseisarvo sinänsä, vaan liittyy taloyhtiöiden hallitusten vääjäämättömään nuorentumiseen. Uuden sukupolven osakkaat ja hallitukset eivät...
Sinun asiakkaasi eivät ole sinun 10.3.2017 / Aki Salo Sinun asiakkaasi eivät ole sinun Blogi Nykyasiakas on tottunut järkyttävään määrään markkinointia ja myyntiä, vaikka isännöintialalla markkinointia vielä arastellaankin. Kilpailijoiden markkinoinnin murehtimisen sijaan kehottaisin isännöintiyrityksiä miettimään omia asiakkuuksiaan ja niiden hoitoa....
Isännöintiala kehittyy vain yhteistyöllä 7.3.2017 / Aki Salo Isännöintiala kehittyy vain yhteistyöllä Blogi Isännöinti on ala, joka nojaa vahvasti yhteistyöhön. Jokaisella menestyvällä isännöintiyrityksellä on ympärillään luotettavien toimijoiden verkosto, joiden avulla isännöinti ratkoo taloyhtiöiden ongelmia. Myös Isännöintiliitto on kerännyt...
Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille 16.2.2017 / Minna Kivinen Kolme pientä sanaa ohjaavat taloyhtiösivuille Blogi Tavatessani isännöitsijöitä kysyn usein, mistä asioista asukkaat ottavat yhteyttä juuri nyt. Vastauksissa toistuvat aiheet osakkaiden remonteista tupakointikieltoihin. Isännöitsijälle nämä ovat sitä samaa, mutta asukkaan näkökulmasta...
Mittaamalla asumisen asiantuntijaksi 19.1.2017 / Pekka Harjunkoski Mittaamalla asumisen asiantuntijaksi Blogi Isännöinti on kiistatta kiinteistön ylläpidon asiantuntija, mutta asumisen asiantuntijaksi ei moni isännöitsijä yllä. Isännöinnillä on kuitenkin loistavat edellytykset ottaa asumisen asiantuntijan rooli, kunhan teknisten näkökulmien rinnalle otetaan...
CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja 4.1.2017 / Henrik Tuhkanen CRM: Asiakkuuden johtamista ilman muistilappuja Blogi Asiakkuudenhallinta ja asiakkuuden johtaminen ovat vähitellen rantautuneet käsitteinä myös isännöintialalle. Vaikka et olisi käyttänyt, olet varmaankin ainakin kuullut CRM:stä (customer relationship management), josta löytyy paljon käytännön...
Proptech on vuoden 2017 muotisana – eikä syyttä 28.12.2016 / Aki Salo Proptech on vuoden 2017 muotisana – eikä syyttä Blogi Onko termi proptech jo tuttu? Sanaa käytetään kuvaamaan innovaatioita, jotka jollain tavalla liittyvät kiinteistöjen myyntiin, hallintaan, rahoittamiseen tai kehittämiseen. Proptechistä on hyvää vauhtia nousemassa fintechin kaltainen hype-sana,...
Asrek muuttaa maailmaa… ja isännöitsijän arkea 19.12.2016 / Jaana Sallmén Asrek muuttaa maailmaa… ja isännöitsijän arkea Blogi Sähköinen asunto-osakerekisteri eli Asrek yhdistää asunto-osakkeita koskevat tiedot ja omistajamerkinnät sähköiseksi palveluksi. Viimeistään Asrekin myötä myös isännöintiala sähköistää palvelunsa. Ensimmäisessä vaiheessa paperiset asunto-osakekirjat siirretään pankkiholveista ja piironginlaatikoista sähköiseen...